כמה עולה מעקה זכוכית

מעקה זכוכית – מדריך לצרכן

מטרת המעקה היא לספק בטיחות והגנה ליורדים והעולם במדרגות לשם מניעת נפילות ותמיכה. כיום קיימים מספר סוגים של מעקות, אך ללא ספק מעקי זכוכית מלבד היותם בטיחותיים ביותר, נחשבים גם לכאלה המעניקים לבית מראה עיצובי מרשים שמגדיל את תחושת החלל המרחבי הפנוי בבית וכן מעניקים זווית ראייה מרשימה למתרחש על גבי המדרגות.

במאמר הבא נלמד מעט יותר על האפשרויות השונות הקיימות תחת קטגוריה זו, ולבסוף על המחירים השונים שמרכיבים את עלות מעקי הזכוכית לסוגיהם השונים.

 

קצת מספרים…

כפי שניתן היה לראות המחיר הסופי של העבודה מושפע ממרכיבים רבים ומעוד החלטות שונות שתקבלו יחד עם הזגג שיהיה עמכם בקשר. גורמים אלה מקשים נתינת מחירים לדוגמא. עם זאת, זכוכית מתומחרת לפי מ"ר. בדברים הבאים תוכלו לראות פירוט של סוגי הזכוכיות יחד עם מחירם הממוצע, כדי שתוכלו לאמוד את הצעת המחיר שקיבלתם:

 

מחיר הגבהת מעקה זכוכית

לא מעט אנשים בוחרים לבצע הגבהה למעקה הזכוכית שהותקן להם מראש במרפסת. המעקה הסטנדרטי מגיע בגובה 105-110 ס"מ, ומשפחות רבות בוחרות להגביה אותו בעוד 30-40 ס"מ.

מחיר הגבהת מעקה זכוכית מתומחר לפי מטר רץ.

 

מעקה זכוכית – עמידה בתקן

אחד התחומים החשובים ביותר בתחום המעקות הוא נושא הבטיחות. משום כך עלינו להיות בטוחים שבאמת מדובר על מוצר שיספר לנו הגנה רצויה לטווח רחוק. כדי לוודא זאת עלינו לבדוק שמעקי הזכוכית עומדים בתו התקן הישראלי. בעבר החוק אישר שימוש בזכוכית מחוסמת, אך ברבות הזמן החוק הוחמר שחייה רק זכוכית רבודה-מחוסמת (טריפלקס). זכוכית מהסוג הזה בנויה מ-3 שכבות (שכבת PVC ו-2 שכבות שעוטפות אותה) כך שגם אם היא תספוג מכה חזקה היא במקסימום תיסדק ולא תישבר לרסיסים חדים ומסוכנים.

 

סוגי התקנה של מעקות זכוכית

כיום ישנם כמה סוגי התקנה עבור מעקי זכוכית, כאשר תנאי השטח משפיעים מאוד על התאמת שיטת ההתקנה:

 

שימוש בפרופילי עמודים לתמיכה

מעקי זכוכית אלה נתמכים על ידי פרופילים של מתכות בצורת עמודים שמספקים עיצוב מיוחד ותמיכה חזקה במיוחד. לפרופילים ישנן מספר אפשרויות בחירה, הם יכולים להיות עשויים מאלומיניום, מברזל וכן מנירוסטה.

 

שימוש במחברי נקודות (רוזטות)

מחברים אלו מותקנים על גבי המדרגות ו/או הקירות ולמעשה אוחזים בזכוכית בנקודות שונות.

 

מעקות שתולים

מעקות זכוכית אלו מותקנים בתוך תעלות שמוצבות לאורך המדרגות, כך שהמראה שנוצר הוא אך ורק של זכוכית טהורה, ללא עמודים.

יש לציין שכל סוג של התקנה יוצר מראה מעט שונה, זאת בשל מספר משתנים כגון: סוג ההתקנה וסוג החומרים שמעגנים את הזכוכית למקומה.

 

מה משפיע על מחיר מעקה זכוכית?

מטבע הדברים, מחיר מעקה זכוכית משתנה זאת בהתאם לכמה פרמטרים משמעותיים אותם נפרוס לקמן:

צורת מעקה הזכוכית

בשל עבודת חיתוך וליטוש מעקה זכוכית בעל שיפוע יהיה יקר יותר מאשר מעקה זכוכית הבנוי בקו ישר. משמעות הדברים היא שמעקה זכוכית למרפסת לרוב יהיה זול יותר, שכן הוא מותקן בקו ישר, אך מעקה למדרגות-פנים יהיה יקר יותר בשל הצורך להתאים את המעקה לצורה של המדרגות.

 

עובי הזכוכית

כפי שציינו לעיל, סוג הזכוכית שמותקן במעקה הוא זכוכית רבודה (טריפלקס). זכוכית זו מורכב מ-3 שכבות. כיום נהוג להתקין זכוכית בעובי 8*8 מ"מ. ככל שעובי הזכוכית יהיה גדול יותר – כך המחיר יעלה.

 

צבע הזכוכית

גם צבע הזכוכית מהווה גורם משמעותי במחיר הסופי. ישנם שני סוגים של זכוכיות: זכוכית שקופה שהיא בעצם הזכוכית הרגילה. בזכוכית זו ישנה עופרת ולכן הגוון שלה הוא מעט ירקרק.  בנוסף יש סוג של זכוכית 'אקסטרה קליר'. לאחר תהליך שעברה הזכוכית הוצאה ממנה העופרת ולכן היא תהיה שקופה לחלוטין, וממילא מחירה יהיה גבוה ממחיר הזכוכית הרגילה.

יש לציין שאם לא צובעים את הזכוכית בצבע אחרת כמעט ולא ניתן יהיה להבחין בהבדל שבין הזכוכיות. בנוסף, קיימת אפשרות להתקין את המעקה מזכוכית חלבית – מעקה שבו החלק הפנימי של הזכוכית צבוע בלבן, כך שנוצר מראה אטום (כמו במקלחונים למשל). מעקה מזכוכית חלבית ייקר עבורכם את המחיר.

 

סוג הפרזול למעקה

כפי שראינו, את מעקה הזכוכית ניתן להתקין בשלוש דרכים עיקריות שגם שונות ביניהן במחירים:

 

מעקה זכוכית עם מנטים

'מנטים' הם סוג של 'תופסנים' קטנים עשויים מתכת שמחזיקים את המעקה לאורכו. המנטים נותנים מראה עדין ומינימליסטי, כך שמחירם יחסית נמוך.

 

מעקה זכוכית על עמודים

ניתן להתקין את המעקה גם על עמודי אלומיניום ונירוסטה. למעשה, רוב הזגגים ימליצו לכם על עמודי אלומיניום, בשל המראה היפה שהם נותנים.

 

מעקה זכוכית שתול

בסיסו של מעקה זה מותקן מתחת לריצוף, כך שמה שנראה מעל זו הזכוכית בלבד, ללא פרזול נוסף. חשוב לדעת – את סוג המעקה הזה ניתן להתקין רק בשלב שיפוץ נרחב של הבית או לחלופין בניית בית חדש. מחיר מעקה כזה משתנה מאוד בהתאם לתשתית הקיימת בבית.

 

צורות מיוחדות במעקה זכוכית

ניתן לעצב צורות מיוחדות למעקה הזכוכית, והן נעשות במכשיר חיתוך זכוכית מיוחד שנקרא CNC. חיתוך הזכוכית לצורות מיוחדות ייקר את מחיר ההתקנה בכ-25%-30%.

 

זגגים מומלצים להתקנת מעקה זכוכית

אם החלטתם להתקין מעקה זכוכית במרפסת או בבית, מומלץ להיעזר בזגג מקצועי שיעשה עבודה אמינה וטובה ויגרום לכם להיות מרוצים. איך מוודאים שהזגג הוא באמת כזה? מדברים על הלקוחות הקודמים שלו ומבקשים מהם חוות דעת.

 

סיכום כמה עולה מעקה זכוכית

כמו בכל עולם הצרכנים ובפרט בעולם השיפוצים, המחיר משחק תפקיד בכל החלטה שאנו בוחרים.

גם כשמדובר במעקה זכוכית מחיר העסקה יכריע בנוגע לזהות המבצע ולסוג העבודה שנבחר. בשונה מהמקובל לחשוב – עבודות אלה הינן אמינות, חזקות ומחזיקות לטווח ארוך. בעלי מקצוע רבים כיום מציעים עבודות זגגות והתקנת זכוכית בבתים כאשר כל בעל מקצוע נבדל באיכות העבודה ובמחיר שהוא גובה, כמו גם בסוג העבודות שהוא מבצע. לקוח חכם ידע למצוא עמק השווה בין עבודה איכותית ולבין מחיר נוח, וכמובן לבצע סקר שוק מתאים ורחב.

מעקות-זכוכית-768x522

T Glass
T Glass

חברת T Glass היא חברה העוסקת בתחומי ייצור זכוכיות, התאמתן לצרכים הייחודים של הלקוח תוך תכנון מדויק. החברה שלנו קיימת יותר משלושים שנים (!!). אנחנו בני הדור השני לעבודה עם הזכוכית, לכן התנסינו בסוג עבודות רחב הכולל שימושים כאלו ואחרים בזכוכית. יש לנו את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בשוק שמאפשרות לנו להתאים לכם את המוצר המדויק ביותר עבורכם, החל מתוכנות עיצוב שונות, דרכי ייצור חדשניות והתעדכנות באופנות ובטרנדים השונים בעיצוב הבית. אנחנו מציעים מגוון רחב של מוצרים, החל ממעקי זכוכית, שמתוכננים בקווים נקיים ונעשית הדמיה ממוחשבת על מנת להגיע לדיוק המירבי.

כתבות נוספות שאולי תאהבו

רוצים שנציג שלנו יצור עמכם קשר להצעת מחיר?
השאירו פנייתכם כאן ונשוב אליכם בהקדם!
דילוג לתוכן